تعویض پلاک خودرو در دنیا منسوخ شده است - کانون سردفتران و دفتریاران قزوین
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تعویض پلاک خودرو در دنیا منسوخ شده است

علیرضا طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران در واکنش به جنجال های اخیر تفسیر ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرائم رانندگی گفت: برابر با این ماده قانونی، صلاحیت تنظیم سند خودرو پس از تعویض پلاک با دفاتر اسناد رسمی است و این ماده هیچ ابهام و اطلاقی ندارد و قانونگذارصلاحیت دفاتر اسناد رسمی را در این ماده کاملا واضح بیان کرده است که افراد بعد از تعویض پلاک به دفاتر برای تنظیم سند مراجعه کنند.

این سردفتر اسناد رسمی کاهش مراجعین به دفاتر را هزینه های بالای ثبت نقل و انتقال دانست و بیان کرد: بیشترمردم با توجه به هزینه های بالا با برگ سبز وکالت تعویض پلاک را انجام می دهند. در حالی که فقط ۵ تا ۱۰ درصد از هزینه ها سهم دفاتر و باقی هزینه ها مربوط به حقوق دولتی است.

وی در مورد مشکلاتی که برگ سبز برای مردم به همراه دارد اظهار کرد: در دفاتر اسناد رسمی احراز هویت، اهلیت و تقسیم ارث توسط افرادی که علم و دانش کافی در این زمینه دارند انجام می گیرد اما در راهنمایی و رانندگی برخی موارد مورد بررسی قرار نمی گیرد که باعث اختلافات کوتاه یا بلند مدت می شود.

علیرضا طاهری در پاسخ به سوال خبرنگارکه آیا تعویض پلاک های مکرر ضرورت دارد یا خیر گفت: سالیان سال سند خودرو با همان پلاک تنظیم می شد و هیچ مشکلی به وجود نمی آمد اما این روش در تمام دنیا روشی منسوخ شده است زیرا دلیلی ندارد هربار پلاک خودرو تعویض گردد و این کار هیچ ضرورتی ندارد.

به اشتراک بگذارید...

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false